Penjawat Awam Malas, Kerap Datang Lewat Kerja, TIDAK LAYAK Untuk Kenaikan Gaji.

ISU SEMASA

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam: Anwar Ibrahim Umum Insentif, Tegas Terhadap Prestasi Kerja

Kuala Lumpur: Dalam satu pengumuman yang menggembirakan, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengumumkan bahawa gaji kakitangan awam akan meningkat lebih daripada 13% menjelang akhir tahun ini. Pengumuman ini disampaikan semasa sambutan Hari Pekerja 2024 yang diadakan semalam (1 Mei).
BLENDER MURAH DESSINI BELI DISINI.BOLEH ADD VOUCHER UNTUK DISKAUN LEBIH

Datuk Seri Anwar menekankan bahawa kenaikan gaji ini adalah sebahagian daripada usaha kerajaan untuk memastikan pendapatan minimum kakitangan awam melebihi RM2,000 sebulan. Namun, beliau juga memberi amaran bahawa kakitangan awam yang menunjukkan sikap malas atau kerap lewat ke tempat kerja tidak akan layak untuk mendapat kenaikan gaji tersebut.
PERIUK NASI VIRAL MURAH BOLEH BELI DISINI. BOLEH ADD VOUCHER UNTUK DISKAUN LEBIH

Dalam catatan di laman Facebook peribadinya, Perdana Menteri berkata, “Saya menegaskan bahawa, susulan pengumuman ini, sebarang kakitangan awam yang tidak menunjukkan prestasi kerja yang baik, malas, atau kerap datang lewat ke tempat kerja, tidak akan layak untuk kenaikan gaji.”

Selain itu, Datuk Seri Anwar juga menyatakan bahawa kerajaan Sabah dan Sarawak telah bersetuju untuk meminda ordinan buruh negeri masing-masing agar selari dengan Akta Pekerjaan 1955 yang digunakan di Semenanjung. Pindaan ini akan dibentangkan dalam sesi Parlimen akan datang.
ALAMARI PUTIH 2 PINTU MODEN BOLEH BELI DISINI. BOLEH ADD VOUCHER UNTUK DISKAUN LEBIH

Perdana Menteri juga menyeru sektor swasta, terutamanya syarikat yang mendapat keuntungan besar, untuk memberi keutamaan kepada rawatan yang adil terhadap pekerja mereka dengan menawarkan kadar gaji yang lebih baik.

Berita ini pasti akan diterima baik oleh kakitangan awam di seluruh negara, dan diharapkan dapat menjadi pemangkin kepada peningkatan produktiviti dan komitmen dalam kalangan pekerja sektor awam.

KIPAS 5 BLADE, FUNGSI 3 IN 1 BOLEH BELI DISINI. BOLEH ADD VOUCHER UNTUK DISKAUN LEBIH