Yayasan Sarawak Buka Permohonan Laptop Percuma dan Baucar Buku Bagi Pelajar Sarawak di Seluruh Negara

Borneo

Yayasan Sarawak Buka Permohonan Laptop Percuma dan Baucar Buku Bagi Pelajar Sarawak di Seluruh Negara

Yayasan Sarawak kini mengalu-alukan pelajar-pelajar kelahiran Sarawak yang sedang menuntut di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) di seluruh negara untuk memohon bantuan dalam bentuk laptop percuma dan baucar buku.

Permohonan bagi program yang bermula hari ini, 1 Julai 2024, akan terbuka sehingga 14 Ogos 2024. Program ini ditujukan khas kepada pelajar-pelajar diploma dan ijazah sarjana muda yang keluarga mereka mempunyai pendapatan isi rumah tidak melebihi RM1,500.

Menurut pihak Yayasan Sarawak, laptop-laptop yang diberikan tidak memilih jenama tertentu, dan penghantaran akan dilakukan dalam tempoh sehingga 10 minggu selepas permohonan diluluskan.

Selain itu, program baucar buku juga disediakan bagi pelajar dari peringkat asasi sehingga PhD, dengan syarat keluarga mereka juga berpendapatan RM1,500 dan ke bawah.

Bagi pelajar yang memenuhi kriteria yang ditetapkan, mereka boleh membuat permohonan melalui laman web rasmi Yayasan Sarawak di [sini](https://myys.yayasansarawak.org.my/). Permohonan hendaklah diserahkan sebelum 14 Ogos 2024.

Yayasan Sarawak menyeru semua pelajar kelahiran Sarawak yang layak untuk tidak terlepas peluang ini demi meningkatkan kebolehan mereka dalam pengajian. Bagi maklumat lanjut, sila layari laman web Yayasan Sarawak atau hubungi pejabat mereka di Kuching.

https://myys.yayasansarawak.org.my/

### Teras: Yayasan Sarawak, Laptop Percuma, Baucar Buku, Pelajar Sarawak, IPTA, IPTS, Bantuan Pendidikan