Business Women DiCeraikan Suami Semasa Buat Live TikTok

Viral

Peniaga Kosmetik Terceraikan Suami Ketika Siaran Langsung TikTok: Kejadian Memalukan di Kota Bharu

Seorang peniaga kosmetik dalam talian, Nur Hazwani Mustapha, 37, terkejut apabila suaminya melafazkan cerai secara langsung semasa dia sedang bersiaran di TikTok, pada Rabu lalu.

Menurut Hazwani, kejadian tersebut berlaku di rumah mereka di Pasir Tumboh ketika dia sedang melakukan siaran langsung di platform media sosial. Ketika siaran tersebut, suaminya yang berusia dalam lingkungan 40-an datang memarahinya, yang akhirnya mengakibatkan perbalahan antara mereka.

“Ketika kami bergaduh dan berlaku provokasi, suami saya tiba-tiba melafazkan cerai dengan talak satu,” kata Hazwani. Dia turut mendakwa suaminya telah berkahwin dengan wanita lain di Thailand lebih tiga bulan lalu tanpa pengetahuannya. Walaupun pada awalnya Hazwani bersedia menerima ‘madu’, provokasi dan ejekan daripada pihak ketiga membuatkan dia enggan meneruskan perkahwinan kedua suaminya.

Hazwani mengakui, suaminya seolah-olah lebih memberi perhatian dan kasih sayang kepada isteri keduanya berbanding dirinya sebagai isteri pertama, sehingga membuatkan hatinya tawar.

Rakaman siaran langsung TikTok Hazwani yang dikenali dengan nama pengguna wanieymustapha3 tular dan mendapat perhatian ramai, menimbulkan pelbagai reaksi daripada netizen.

Ibu kepada empat anak ini berkongsi bahawa dia dan suaminya telah berkahwin selama 10 tahun dan dikurniakan dua anak berusia empat dan tujuh tahun. Hazwani turut mendedahkan bahawa dia berhenti kerja sebagai anggota penguat kuasa pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk berada di sisi suaminya, tetapi kini terpaksa menerima kenyataan pahit setelah 10 tahun berjuang bersama.

“Walaupun saya diceraikan di hadapan 3,000 penonton TikTok, saya reda dan akan teruskan kehidupan demi anak-anak. Saya merasa lega selepas dilepaskan dan kini mahu fokus pada perniagaan kosmetik saya yang dijalankan secara dalam talian,” jelasnya.

Hazwani juga berkata, perceraian tersebut membawa hikmah apabila dia semakin dikenali dan pelanggannya bertambah. “Apa orang nak kata, itu hal mereka. Saya tidak kisah kerana mereka tidak melalui apa yang saya hadapi. Saya harap orang ramai mendoakan yang terbaik untuk saya dan anak-anak,” ujarnya penuh harapan.

Dengan semangat baru, Hazwani bertekad untuk meneruskan perniagaan dan kehidupan barunya sambil menjaga anak-anaknya dengan penuh dedikasi.

@..diicaa ????? Semoga Terus kuat kak wani Allah maha adil Allah maha berkuasa, betul kata k.wani tiada siapa mampu berkongsi kasih, jika pengunduran adalah jalan yg terbaik teruskan, semoga Allah permudahkan segala urusan kak #sadstory #wani #fyp #rumahtangga #berpisah #wanieymustapha ♬ suara asli – SADLYRICS?