Gagal Kutip Pingat Kerana Kemaluan Terlalu Besar

Viral

Atlet Lompat Galah Perancis, Anthony Ammirati, Jadi Viral Selepas Gagal Raih Pingat di Olimpik 2024

PARIS: Atlet lompat galah Perancis, Anthony Ammirati, mencuri perhatian ramai selepas kegagalannya meraih pingat dalam acara tersebut pada Sukan Olimpik 2024, berikutan masalah teknikal yang melibatkan bahagian sensitif badannya.

Ammirati, yang berusia 21 tahun, mengalami kesukaran pada percubaan ketiganya ketika cuba melepasi ketinggian 5.70 meter pada hari Sabtu lalu. Insiden tersebut, di mana bahagian sensitif badannya secara tidak sengaja menyentuh tiang, menjadi viral di media sosial dan mencetuskan pelbagai reaksi daripada netizen.

Walaupun Ammirati berjaya melepasi dua ketinggian sebelum itu, dia akhirnya hanya dapat merekodkan ketinggian 5.60 meter, menempatkannya di tempat ke-12 dalam Kumpulan A. Rakan senegaranya, Robin Emig dan Thibault Collet, masing-masing mencatatkan ketinggian 5.60 meter dan 5.75 meter dalam acara tersebut.

Walaupun media sosial dipenuhi dengan jenaka mengenai kejadian tersebut, Ammirati terpaksa akur bahawa peluangnya untuk meraih pingat telah pudar dan beliau telah tersingkir dari temasya sukan berprestij itu.

Peristiwa ini menggariskan betapa pentingnya persiapan dan ketelitian dalam acara sukan yang memerlukan tahap kecekapan yang tinggi, serta memberi pengajaran mengenai cabaran yang dihadapi atlet dalam setiap aspek pertandingan.