Polis Siasat Anggota Lepak BBQ Bersama Orang Awam

Polis Siasat Anggota Lepak BBQ Bersama Orang Awam

Uncategorized

Dua Anggota Polis Dirakam Makan BBQ Bersama Orang Awam di Pontian, Siasatan Sedang Dijalankan

Pontian -Dua anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah dirakam sedang melepak sambil menikmati barbeku (BBQ) bersama beberapa orang awam, mencetuskan reaksi hangat dalam kalangan netizen selepas video berdurasi 16 saat tular di media sosial.

Dalam rakaman video tersebut, kedua-dua anggota polis kelihatan duduk di atas kerusi berhampiran kereta peronda (MPV) sambil memerhatikan beberapa orang awam yang sedang berBBQ di hadapan premis perniagaan. Video ini dengan cepat mendapat perhatian ramai dan mengundang pelbagai reaksi dari masyarakat.

Ketua Polis Daerah Pontian, Superintendan Mohammad Shofee Tayib, mengesahkan bahawa kejadian tersebut berlaku di kawasan Perindustrian Taman Utama, Pontian. Beliau menambah bahawa kedua-dua anggota polis terlibat adalah dari Balai Polis Daerah Pontian.

“Pihak Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) telah mengenal pasti dua anggota tersebut dan siasatan lanjut sedang dijalankan untuk menentukan jika terdapat sebarang kesalahan,” kata Superintendan Mohammad Shofee dalam kenyataannya hari ini.

Beliau juga mengingatkan orang ramai agar tidak membuat spekulasi yang boleh menjejaskan kredibiliti kedua-dua anggota tersebut. Siasatan terperinci kini sedang dijalankan oleh Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard untuk memastikan kesahihan dan tindakan yang sewajarnya.

Pihak berkuasa menegaskan bahawa tindakan disiplin akan diambil jika didapati terdapat pelanggaran etika atau prosedur dalam kejadian tersebut.