Adik Ainul Mardiah Hirizuan, 5, Menang Kereta Perodua Aruz dalam Cabutan Bertuah SUKMA XXI Sarawak 2024

Borneo

Adik Ainul Mardiah Hirizuan, 5, Menang Kereta Perodua Aruz dalam Cabutan Bertuah SUKMA XXI Sarawak 2024

Kuching – Adik Ainul Mardiah Hirizuan, yang baru berusia 5 tahun, mencuri tumpuan apabila diumumkan sebagai pemenang hadiah utama sebuah kereta Perodua Aruz dalam cabutan bertuah sempena perasmian Sukan Malaysia (SUKMA) XXI Sarawak 2024, hari ini.

Hadiah tersebut disampaikan oleh Pengarah Unit Komunikasi Awam Sarawak (UKAS), Samuel Simon, yang mewakili Ketua Pegawai Eksekutif SUKMA XXI Sarawak 2024, Datu Hii Chang Kee, di Pusat Jualan Perodua di sini.

Samuel Simon menjelaskan bahawa segmen cabutan bertuah ini merupakan salah satu bentuk penghargaan dari kerajaan negeri kepada masyarakat atas sokongan mereka terhadap penganjuran temasya sukan berprestij ini. “Cabutan bertuah ini adalah strategi kami untuk menggalakkan sokongan orang ramai terhadap SUKMA 2024. Hadiah utama berupa Perodua Aruz ini adalah simbol penghargaan kami kepada rakyat,” katanya.

Turut hadir dalam majlis tersebut adalah Pengarah Pusat Jualan Vendoria Perodua, Pan Hai Lung, dan Pengurus Jualan Perodua, Dave Chin. Kereta Perodua Aruz yang dimenangi merupakan tajaan oleh Jawatankuasa SUKMA XXI Sarawak 2024 sebagai tanda penghargaan kepada rakyat Sarawak atas sokongan padu mereka dalam menjayakan temasya ini.

Ibu kepada pemenang cilik, Nor Hapisza, melahirkan rasa syukur dan berterima kasih kepada kerajaan Sarawak atas hadiah yang dianggap sangat bermakna untuk keluarganya. “Kami sangat bersyukur dan terharu dengan pemberian ini. Ia adalah hadiah yang sangat istimewa untuk keluarga kami,” kata Nor Hapisza dengan penuh rasa teruja.

Keberanian dan sokongan rakyat Sarawak dalam menjayakan SUKMA XXI tahun ini turut diiktiraf, menjadikan acara ini lebih bermakna dan bersejarah.