Blogger Terkenal Raja Petra Kamarudin Meninggal Dunia Pada Usia 74 Tahun

BERITA TERKINI

Blogger Terkenal Raja Petra Kamarudin Meninggal Dunia Pada Usia 74 Tahun

Manchester, 10 September 2024 – Dunia media sosial dan politik Malaysia berduka atas pemergian blogger terkenal, Raja Petra Kamarudin, yang meninggal dunia pada usia 74 tahun di Manchester, United Kingdom (UK) pada Isnin malam.

Kematian Raja Petra Disahkan

Berita sedih ini disahkan oleh adiknya dalam satu kenyataan ringkas kepada portal berita FMT. Menurut kenyataan tersebut, Raja Petra menghembuskan nafas terakhir pada jam 11.26 malam waktu UK, 9 September 2024. “Dengan rasa dukacita yang mendalam, saya ingin memaklumkan bahawa abang kesayangan saya, Raja Petra Kamarudin, telah meninggal dunia di Manchester,” ujar adiknya.

Kehidupan dan Sumbangan Raja Petra

Raja Petra Kamarudin, yang dilahirkan pada 27 September 1950 dan dikenali dengan nama singkatannya RPK, merupakan pengendali laman web Malaysia Today. Beliau terkenal dengan ulasan dan artikel politik yang kritikal mengenai perkembangan politik Malaysia.

Walaupun telah menetap di Manchester beberapa tahun kebelakangan ini, Raja Petra terus aktif menulis dan menyuarakan pandangannya mengenai politik Malaysia melalui platform digital. Sumbangannya dalam dunia penulisan dan analisis politik sangat dihargai oleh ramai pembaca dan pengikut setianya.

Penghormatan dan Kenangan

Pemergian Raja Petra meninggalkan kesan mendalam dalam kalangan pengikut dan pemerhati politik. Beliau dikenang sebagai seorang penulis yang berani dan lantang dalam mengupas isu-isu penting yang berlaku di Malaysia.

Orang ramai diseru untuk mendoakan roh Allahyarham dan menghormati sumbangannya dalam dunia penulisan dan politik Malaysia.